Chorvatsko - Cestopisy

Plachetnicí po Jadranu

Dovolená v Chorvatsku na motorové plachetnici.

Před několika lety jsme se rozhodli,že si uděláme dovolenou na lodi.Začal jsem prohledávat nabídky cestovek.Zmínil jsem se známým kam chceme jet a najednou nás bylo jedenáct.

Do Chorvatska jsme jeli autobusem. Pro toho kdo by chtěl po vlastní ose autem jsou v přístavech parkoviště pro jejich miláčky,které tam nechají týden bez dozoru. Cena za parkování není zrovna malá.

Ten kdo jede poprvé by měl vědět,že v přístavu si musí najít lodˇ na které má zaplacenou dovolenou. Hledá podle jména lodi. My jsme tu naši našli hned a také se hned nalodili. Zde trochu odbočím, protože zde máme zážitek na celí život. Nalodili jsme se v 9 hodin a plachetnice měla vyplout ve 12 hodin.

Aby jsme se nenudili, šlí jsme se koupat na nedalekou pláž. Vrátili jsme se v 11.30 hodin a naše plachetnice byla pryč. Naštěstí tam byla ještě jedna plachetnice která měla stejnou trasu jako naše. Kapitán nás vzal na palubu a začala honička za naší plachetnicí. Po 4 hodinách plavby jsme ji dohnali a přirazili k jejímu boku. Potom jsme na širém moři přeskákali na naši palubu. Vysvětlení od našeho kapitána bylo prosté,prý si myslel,že jsme po cestě unaveni a spíme v kajutách,zvedl kotvu a vyjel dříve než bylo stanoveno aniž by zjistil,že mu chybí polovina posádky.
Lodˇpojme 20 cestujících mohou to být samí češi ale také to může být smíšené z celého světa. 3 členové posádky. Kapitán,kuchař a plavčík. Na lodi jsou 2 WC a sprchy. Kajuty jsou v podpalubí a jsou opravdu jen na přespání, dvě postele nad sebou a malé umyvadélko. Pokud chce někdo odpočívat nebo se opalovat má k tomu celou palubu. Přitom může pozorovat ostrovy kolem kterých se pluje.

Plavba na lodi vypadá asi takhle

Vyplouvá se po snídani. Trasa je pevně daná. Pluje se většinou mezi ostrovy na širé moře se dostanete zřídka. Když se chcete koupat kapitán zakotví v některé zátoce u ostrova ke kterému bychom se stěží jinak dostali. Po schůdcích se dostanete do vody nebo můžete skákat z dolní nebo horní paluby. Břeh většinou není daleko takže doplavete na ostrov a můžete si ho prohlédnout. V poledne je oběd. Snídá a obědvá se v malé jídelně. Snídaně je klasická kontinentální a na oběd jsou chorvatská jídla. Po obědě se zase koupe, pluje, koupe. Na večer zamíří kapitán do přístavu některého turistického střediska: Brač, Korčula, Makarská, Bol, Hvar, Lopud, Šibenik, Dubrovnik, podle toho jakou jedete trasu. Zde se zakotví a můžete jít na prohlídku města navštívit restaurace, diskotéky nebo jen tak se procházet. Večerka není omezena takže pokud se celou noc dobře bavíte můžete se vrátit na lodˇ třeba ráno před vyplutím.

Tato dovolená není vhodná pro děti do 6 let a samozřejmostí je,že každý pasažér je plavec.

Takovou dovolenou jsme si užili již třikrát a mohu všem vřele doporučit. Není to žádný luxus ale máme krásné zážitky a proplavaný kus pobřeží Jadranu

franta
19.02.2014 09:08 109.80.201.***
Plavba historickou jachtou Silva po Jadranu

Souhlas - dovolená na jachtě, plující po několika trasách po Jadranu, od přístavu k přístavu, každý den jinde, opalovačka na horní palubě, koupání v opuštěných zátokách s průzračnou vodou, točené pivo, vynikající strava a služby čtyřčlenné posádky. Taková dovolená nemá chybu, pojedu zase. A pokud máte zájem - stačí zadat do vyhledávače název tohoto příspěvku a třeba se na Jadranu setkáme.

Neregistrovaný uživatel
26.07.2013 14:56 109.80.11.***
Re:

Ahoj jen se chci zeptat jak se na takovou cestu dostaneme jsem zatím s přítelkyní a chcem něco jiného než hotel a bejt na jednom místě , minulou dovolenou jsem mel malý člun a paráda ale lod nás láká mužež dát typ ? na email HonzaHouzvicka@seznam.cz díky moc Honza :)

Jarouš 05.07.2009 21:26

Tak fotky bohužel nemám,digitály ještě nebyly a 20 lidí nebyl problém a navíc nás bylo 11 v partě tak pohoda.Poslední dovča na lodi již měla smíšené osazení z celého světa,Australani,Kanada,Chorvaté,Holanďani a 4 češi.Druhý den plavby jsme byli již všichni kamarádi a domluvili jsme se taky :-)

Dasuch 06.05.2009 22:38

Máš krásně napsaný cestopis, ale nemáš fotky?
My jsme se plavili na Bavarii cc18metrů.Kamarád má udělaný kurs, půjčili jsme si loď, dali dohromady partu 8 lidí a plavili jsme se kam jsme chtěli. Souhlasím s tebou, že to byla nádhera, ale nebylo 20lidí moc?