Blesk pro ženy

|
Pošta a spoje Chorvatská informační centra Spropitné
220 V, všude lze bez problémů používat dvoupólové zástrčky.
Voda ve veřejné vodovodní síti je v celém Chorvatsku pitná.
Pošty jsou označeny zkratkou HP a jsou ve větších městech otevřeny v pracovních dnech od 7.00 do 20.00 hodin, v menších městech od 7.00 do 14.00 hodin. Ve větších městech jsou pošty otevřeny i o sobotách a nedělích od 7.00 do 12.00 hodin.
Poštovní známky se prodávají na poštách nebo ve stáncích s pohlednicemi. Orientační ceny zásilek do ČR jsou kolem 2,20 kuny za pohlednici a 6,5 kuny za dopis. Z pošt lze telefonovat a faxovat.
Přímé spojení s účastníkem v ČR se uskutečňuje předvolbou 00420. Zůstanete-li v Chorvatsku bez prostředků, můžete využít službu přímé volání do ČR, která se uskuteční přes operátora na účet volaného.
Ve veřejných telefonních automatech budete potřebovat telefonní kartu, kterou dostanete na poště nebo u novinových stánků. Do zahraničí můžete volat z každého veřejného telefonu. Jedna minuta telefonického hovoru s ČR stojí kolem 5,35 kuny.
Volání a posílání textových zpráv z mobilního telefonu Před odjezdem si prosím ověřte aktuální ceny a nabídky vašeho mobilního operátora pro území Chorvatska. Nezapomeňte si zkontrolovat, zda máte aktivovanou službu roaming, neboli volání ze zahraničí. V případě, že máte roaming neaktivní nelze posílat ani textové zprávy.
Dostupný ve městech a turistických střediscích, tzv. internetové kavárny (internet caffe) najdete dnes i u většiny hotelů, jejich počet neustále roste.
V Chorvatsku snadno získáte potřebné informace přímo na místě, včetně veškerého turistického servisu. Každé město nebo turistická oblast má své informační centrum v kancelářích Chorvatského turistického sdružení. Jsou velmi dobře označena a určitě je bez problémů najdete. Přímo na chorvatských silnicích najdete hnědé tabulky, které označují kulturní a jiné pamětihodnosti. V informačních centrech bývají i směnárny, jsou zde k dispozici mapy, prospekty a různé informační materiály.
Spropitné není zahrnuto v ceně, to znamená, že ho číšníci v restauracích očekávají. Mělo by činit asi 10 % útraty. Je přirozené, že by si toto spropitné měl obsluhující personál zasloužit. Často se v restauracích počítá poplatek za prostírání. V soukromých restauracích, barech nebo kavárnách bývá obsluha vzorná a příjemná.